Polityka BHP
Zapewnienie bezpiecznych i ergonomicznych warunków pracy dla każdego pracownika jest ważnym celem w działalności PREMA SA. Dowodem skuteczności realizacji tego celu jest brak chorób zawodowych i nieliczne lekkie wypadki – nie związane bezpośrednio z wykonywaną pracą – od utworzenia przedsiębiorstwa w 1953 roku do chwili obecnej.
Dbając jednak o to, aby zagadnienia związane z poprawą bezpieczeństwa i komfortu pracy w środowisku Spółki oraz zapobieganiem zdarzeniom potencjalnie niebezpiecznym dla zdrowia pracowników i odwiedzających nas gości były zawsze uwzględniane we wszystkich decyzjach podejmowanych na poszczególnych szczeblach zarządzania oraz spełniając – zgodnie z przyjętą Polityką Jakości – oczekiwania naszych Klientów, wdrożyliśmy w PREMA SA system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy zgodny z wymaganiami normy PN-N-45001:2018, odpowiedni do charakteru działań i związanych z nimi zagrożeń.
PREMA SA prowadząc działalność handlową, rozwijając sieć handlową i modernizując infrastrukturę:
- zapobiega wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym,
- dąży do stałej poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- spełnia mające zastosowanie wymagania prawne oraz inne wymagania, dotyczące
- bezpieczeństwa i higieny pracy,
- ciągle doskonali działania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Gwarancją przestrzegania przyjętych zasad postępowania jest stałe podnoszenie kwalifikacji oraz uwzględnianie roli pracowników i ich angażowanie do działań na rzecz bezpieczeństwa i higieny pracy.
Polityka BHP została zakomunikowana pracownikom PREMA SA oraz jest publicznie dostępna dla wszystkich zainteresowanych stron.
Polityka BHP jest wdrożona i utrzymywana oraz poddawana regularnym ocenom w celu zapewnienia jej ciągłej przydatności.
Jako Dyrektor Generalny PREMA SA zapewniam wszelkie niezbędne zasoby i środki dla wdrożenia i utrzymywania Polityki BHP.
Zenon Szpoton
Dyrektor Generalny
Zarządzenie Dyrektora Generalnego Spółki PREMA SA nr 3/07 z dnia 5 stycznia 2007 r.
Polityka jakości
PREMA S.A. prowadząc działalność handlową od 1953 roku stała się znaczącym partnerem dla globalnych liderów rynku jako wiarygodny dostawca łożysk, elementów przenoszenia napędu, elementów pneumatyki i hydrauliki, wyposażenia do montażu i diagnostyki oraz innych wyrobów z zakresu budowy i eksploatacji maszyn.
Głównym celem działania spółki jest aktywna sprzedaż wyrobów i usług dla rzetelnego zaspokajania potrzeb klientów, przy założeniu uzyskiwania optymalnych wyników ekonomicznych.
Dla realizacji tego celu:
- współpracujemy z największymi podmiotami z branży technicznej,
- prowadzimy ciągły monitoring i analizę potrzeb klientów,
- powiększamy ofertę asortymentową,
- poszerzamy ofertę usług serwisowych,
- zapewniamy pracownikom niezbędną infrastrukturę,
- wyposażamy pracowników w narzędzia potrzebne do sprawnego działania,
- umożliwiamy pracownikom poszerzanie i aktualizację wiedzy organizując niezbędne szkolenia, w tym we współpracy z dostawcami,
- działamy zgodnie z zasadami etyki,
- wymagania klientów poddajemy przeglądowi i podejmujemy się realizacji potrzeb, które są zgodne z ofertą oraz możliwościami technicznymi i organizacyjnymi spółki,
- rozpoznajemy i stosujemy przepisy prawne związane z prowadzoną działalnością.
Powyższe działania realizują pracownicy spółki, od których wymagamy:
- zaangażowania,
- lojalności,
- zachowania tajemnicy przedsiębiorstwa,
- postępowania zgodnie z obowiązującymi regulaminami i innymi przepisami,
- działania zgodnego z udzielonymi pełnomocnictwami i kompetencjami,
- zgłaszania podjęcia dodatkowej aktywności zawodowej.
Polityka Jakości została zakomunikowana pracownikom spółki.
Polityka Jakości jest wdrożona i utrzymywana oraz poddawana regularnym ocenom w celu zapewnienia jej ciągłej przydatności i adekwatności.
Jako Dyrektor Generalny PREMA SA zapewniam wszelkie niezbędne zasoby dla wdrożenia i utrzymywania polityki jakości oraz sytemu zarządzania jakością zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2015.
Zenon Szpoton
Dyrektor Generalny
Zarządzenie nr 2/18 Dyrektora Generalnego z dnia 30 marca 2018 r.
Polityka środowiskowa
Dbając o to, aby działalność spółki PREMA SA polegająca na obrocie łożyskami i akcesoriami łożyskowymi, narzędziami do obsługi łożysk, elementami przenoszenia napędu, elementami pneumatyki i hydrauliki, materiałami konstrukcyjnymi oraz wsparciu technicznym prowadzona była w sposób pozwalający na minimalizowaniu negatywnego wpływu na środowisko, wdrożyliśmy system zarządzania środowiskowego zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO 14001:2015-09, odpowiedni do charakteru i skali wpływu tej działalności na środowisko.
Nasze główne działania:
- ustanawianie i realizacja celów środowiskowych,
- przestrzeganie obowiązujących przepisów a także innych wytycznych i norm z zakresu ochrony środowiska,
- monitorowanie i ograniczanie zużycia nieodnawialnych nośników energii,
- monitorowanie i ograniczanie wytwarzania odpadów opakowaniowych,
- monitorowanie i ograniczanie emisji do atmosfery z procesów spalania paliw,
- dbanie o estetykę budynków i szaty roślinnej w posiadanych lub użytkowanych obiektach,
- podnoszenie świadomości pracowników w zakresie ochrony środowiska,
- ciągłe doskonalenie systemu zarządzania środowiskowego.
Polityka Środowiskowa została zakomunikowana pracownikom spółki oraz jest dostępna dla zainteresowanych stron.
Polityka Środowiskowa jest wdrożona i utrzymywana oraz poddawana regularnym ocenom w celu zapewnienia jej ciągłej przydatności.
Jako Dyrektor Generalny PREMA SA zapewniam wszelkie niezbędne zasoby dla wdrożenia i utrzymywania polityki środowiskowej.
Zenon Szpoton
Dyrektor Generalny
Zarządzenie nr 2/18 Dyrektora Generalnego z dnia 30 marca 2018 r.