Zapisz się na nasz Newsletter

x


g -





Oferta

Łożyska igiełkowe

  • Łożyska igiełkowe

    Łożyska igiełkowe Prema

    Sprawdź katalogi

    Główną cechą łożysk igiełkowych jest duża nośność przy niewielkim przekroju

    poprzecznym, co sprawia, że nadają się szczególnie do zastosowań o ograniczonej przestrzeni. Łożyska igiełkowe produkowane są w różnych odmianach, w tym kombinowane z łożyskami kulkowymi i kombinowane z łożyskiem walcowym.

    Złożenia igiełkowe

    Złożenia igiełkowe składają się z igiełek prowadzonych w koszyku stalowym lub poliamidowym. Igiełki toczą się bezpośrednio po powierzchni czopa i gniazda oprawy. Dla osiągnięcia pełnej nośności powierzchnie bieżni powinny być hartowane i szlifowane. Luz promieniowy łożyskowania zależy od tolerancji wykonania średnic.

    Łożyska igiełkowe cienkościenne

    Łożyska igiełkowe cienkościenne składają się ze złożenia igiełkowego i cienkościennej tulei z hartowanej blachy stalowej tworzących nierozłączną konstrukcję. Mogą być dostarczane także w wykonaniu z jedną uszczelką albo z dwoma uszczelkami. Łożyska przelotowe są otwarte z obu stron. Łożyska nieprzelotowe są z jednej strony zamknięte dzięki czemu są przydatne do łożyskowania końców wałów. Łożyska cienkościenne powinny być stosowne wtedy, gdy w oprawie nie jest możliwe wykonanie bieżni. Jeżeli nie ma możliwości wykonania bieżni na czopie wału należy stosować kombinację łożyska z odpowiednim pierścieniem wewnętrznym.

    Łożyska igiełkowe z obrzeżami z pierścieniem wewnętrznym i bez pierścienia wewnętrznego

    Pierścień zewnętrzny łożyska ma dwa obrzeża i wraz ze złożeniem igiełkowym tworzy nierozłączną konstrukcję. Łożysko igiełkowe z pierścieniem wewnętrznym umożliwia wewnątrz łożyska, w określonych granicach, przesuw wzdłużny wału względem oprawy w obu kierunkach. Jeżeli jest możliwość wykonania bieżni na czopie wału, można stosować łożyska bez pierścienia wewnętrznego, co pozwala na powiększenie średnicy wału.

    Łożyska igiełkowe bez obrzeży z pierścieniem wewnętrznym i bez pierścienia wewnętrznego

    Łożyska te stosuje się w przypadkach gdy wymagany jest niezależny montaż pierścienia zewnętrznego i pierścienia wewnętrznego. Pierścień wewnętrzny stosowny jest w przypadku, gdy nie ma możliwości wykonania bieżni na czopie wału.

    Łożyska igiełkowe samonastawne z pierścieniem wewnętrznym i bez pierścienia wewnętrznego

    Łożyska te posiadają kulistą powierzchnię pierścienia zewnętrznego. Pierścień osadzony jest we wklęsłym gnieździe oprawy z tworzywa sztucznego umieszczonej w korpusie z blachy stalowej. Wszystkie te elementy wraz ze złożeniem igiełkowym tworzą nierozłączną konstrukcję gotową do montażu. Pierścień wewnętrzny stosowny jest w przypadku, gdy nie ma możliwości wykonania bieżni na czopie wału. Łożyska samonastawne mają możliwość wychyleń wału w stosunku do oprawy do ok. 3O.

    Łożyska igiełkowe kombinowane z łożyskiem kulkowym skośnym

    Łożyska te stanowią połączenie łożyska igiełkowego z łożyskiem kulkowym skośnym. Mogą pracować z dużymi prędkościami obrotowymi. Przenoszą duże obciążenia promieniowe i małe obciążenia osiowe. Zależnie od typu zastosowanego łożyska kulkowego skośnego (jednokierunkowe albo dwukierunkowe) mogą przenosić obciążenia osiowe działające w jednym kierunku albo w obu kierunkach. Pierścienie łożyska są rozłączne.

    Łożyska igiełkowe kombinowane z łożyskiem kulkowym wzdłużnym

    Łożyska te stanowią połączenie łożyska igiełkowego z łożyskiem kulkowym wzdłużnym serii 511. Mogą pracować z relatywnie dużymi prędkościami obrotowymi. Niezależnie od obciążeń promieniowych przenoszą duże obciążenia osiowe działające w jednym kierunku. Jeżeli nie ma możliwości wykonania na czopie wału bieżni dla łożyska igiełkowego należy stosować kombinacje łożyska z odpowiednim pierścieniem wewnętrznym.

    Łożyska igiełkowe kombinowane z łożyskiem kulkowym wzdłużnym z pełną ilością kulek

    Łożyska te stanowią połączenie łożyska igiełkowego z łożyskiem kulkowym wzdłużnym o bardziej zwartej konstrukcji niż w przypadku łożyska serii 511.Mogą przenosić średnie obciążenia promieniowe i małe obciążenia osiowe działające w jednym kierunku. Dla uproszczenia zabudowy posiadają rowek na pierścień osadczy na pierścieniu zewnętrznym. Jeżeli nie ma możliwości wykonania na czopie wału bieżni dla łożyska igiełkowego należy stosować kombinacje łożyska z odpowiednim pierścieniem wewnętrznym.

    Łożyska igiełkowe kombinowane z łożyskiem walcowym wzdłużnym

    Łożyska te stanowią połączenie łożyska igiełkowego z łożyskiem walcowym wzdłużnym serii 811. Niezależnie od obciążeń promieniowych mogą przenosić bardzo duże obciążenia osiowe działające w jednym kierunku. Jeżeli nie ma możliwości wykonania na czopie wału bieżni dla łożyska igiełkowego należy stosować kombinacje łożyska z odpowiednim pierścieniem wewnętrznym.

  • Łożyska igiełkowe wzdłużne

    Łożyska igiełkowe wzdłużne Prema

    Łożyska igiełkowe wzdłużne umożliwiają konstruowanie łożyskowań o bardzo małych wysokościach. Nie przenoszą obciążeń promieniowych. W łożyskowaniach nie jest dopuszczalna żadna możliwość wystąpienia niewspółosiowości wału w stosunku do powierzchni osadzenia łożyska w oprawie.

    Łożyska igiełkowe wzdłużne jednokierunkowe

    Łożyska igiełkowe wzdłużne jednokierunkowe przenoszą obciążenia osiowe działające w jednym kierunku.

    Łożysko składa się ze:

    • złożenia igiełkowego wzdłużnego AXK,
    • pierścienia wewnętrznego WS (osadzanego na wale),
    • pierścienia zewnętrznego GS (osadzanego w oprawie).

    W przypadku gdy powierzchnie oporowe na wale i w oprawie nie są zahartowane i kiedy nie występują specjalne wymagania dotyczące dokładności obrotu, zamiast pierścieni WS i GS mogą być zastosowany podkładki AS. Podkładki AS wycinane są z hartowanej blachy sprężynowej a ich grubość wynosi 1mm.

    Złożenie igiełkowe wzdłużne może pracować bez pierścieni bezpośrednio na powierzchniach oporowych węzła łożyskowego, jeżeli powierzchnie te będą zahartowane i oszlifowane. Takie rozwiązanie pozwala na znaczne zmniejszeni wymiarów łożyskowania.

    Łożyska igiełkowe wzdłużne dwukierunkowe

    Łożyska igiełkowe wzdłużne dwukierunkowe przenoszą obciążenia osiowe działające w obu kierunkach.

    Łożysko składa się ze:

    • dwóch złożeń igiełkowych wzdłużnych AXK,
    • dwóch pierścieni wewnętrznych WS albo dwóch pierścieni zewnętrznych GS,
    • pierścienia pośredniego ZS osadzonego odpowiednio na wale albo w oprawie.

    Łożyska igiełkowe wzdłużne z kołnierzem centrującym

    Łożysko igiełkowe wzdłużne z kołnierzem centrującym AXW składa się ze złożenia igiełkowego AXK osadzonego w pierścieniu wzdłużnym z kołnierzem centrującym. Średnice kołnierzy centrujących odpowiadają średnicom zewnętrznym łożysk igiełkowych cienkościennych z pierścieniem przelotowym i z pierścieniem nieprzelotowym. Do łożysk AXW mogą być stosowne pierścienie WS i podkładki AS.

    Sprawdź katalogi

Partnerzy

  • SKF Authorised Distributor
  • Fenner Drives
  • GGB
  • Gates
  • JTEKT
  • KTR
  • WD-40
  • Loctite
  • LBC
  • Renold
  • Sanok
  • Theroson
  • ZKL
  • ZVL Auto
  • Accor
  • Bosch Rexroth
  • Henkel
  • INA
  • Kinex
  • NSK
  • CPP Prema Kielce
  • TIMKEN
  • ZWWG
  • Revo Seals
  • EUROLL
  • HIWIN
  • SMC
  • PBF
  • KLUBER LUBRICATION
  • PONAR Silesia
  • DAB Pumps

Korzystamy z plików cookie w celu zagwarantowania maksymalnej wygody podczas przeglądania naszej witryny.

Zamknij