Sprzęgło magnetyczne MINEX – S
Sprzęgło magnetyczne MINEX – S do przekazania momentu obrotowego wykorzystuje pole magnetyczne generowane przez wysokiej klasy magnesy stałe, bez możliwości jakiegokolwiek kontaktu mechanicznego z piastami sprzęgła.
W przemyśle jest wykorzystywane do odseparowania przestrzeni roboczej od atmosfery czego przykładem są pompy bądź mieszalniki. Przy bardzo kwaśnych lub zasadowych cieczach gwarantuje pewne uszczelnienie, zabezpieczając przed niebezpiecznymi wyciekami.

Na specjalne zamówienie klienta oferujemy indywidualne rozwiązania z istniejącymi na rynku elementami hydrauliki według indywidualnych potrzeb klienta.
Budowa oraz zasada działania
Sprzęgło zbudowane jest z wirnika zewnętrznego i wewnętrznego.
Wirnik zewnętrzny w swojej budowie wyposażony jest w wysokojakościowe magnesy trwałe usytułowane magnesami na przemian po jego wewnętrznej stronie, analogiczne umieszczenie magnesów występuje w wirniku wewnętrznym.
Wirnik zewnętrzny w standardzie umieszczony jest od strony napędowej, natomiast magnesy są przytwierdzone po wewnętrznej stronie wirnika.
Magnesy wirnika wewnętrznego umieszczone są postronnie napędzanej, ułożone są cylindrycznie w jego wnętrzu w celu minimalizacji szczeliny powietrznej, tworząc w ten sposób hermetyczne zamknięcie.
Gdy sprzęgło nie pracuje czyli znajduje się w stanie spoczynku bieguny „N” i „S” obu wirników znajdują się naprzeciw siebie na przemian, a generowane przez nie pole magnetyczne jest symetryczne.
W momencie wzajemnego przesunięcia względem siebie wirników linie sił pola magnetycznego ulegają zmianie dzięki temu następuje przekazanie mocy za sprawą szczeliny powietrznej.
Prędkość obrotowa obu wirników jest zsynchronizowana z zachowaniem stałego kąta skręcenia.
W przypadku wystąpienia stanu przeciążenia czyli w przypadku gdy wartość maksymalnego momentu obrotowego zostanie przekroczona a co za tym idzie zmieni się kat skręcenia sprzęgło przestaje przenosić moment obrotowy pełniąc wtedy funkcję sprzęgła przeciążeniowego.