Sprzęgła przeciążeniowe

Ruflex

Modułowy system piasty RUFLEX zapewnia rozwiązania dedykowane do większości napędów. 

W połączeniu ze sprawdzonymi sprzęgłami KTR, jak również kombinacja z zastosowanymi w urządzeniu elementami napędu, np. kołami łańcuchowymi, umożliwia osiągnięcie zabezpieczenia przed przeciążeniem w sposób optymalny dla danej aplikacji.

Różna liczba sprężyn talerzowych i wysokojakościowe okładziny cierne, zapewniają przenoszenie dużych momentów obrotowych, nawet przy małej przestrzeni montażowej. 

Ruflex – sprzęgło cierne

  • sprzęgło o dużym stopniu wykorzystania mocy dzięki wysokojakościowym materiałom wykorzystanym do budowy sprzęgła,
  • zabezpieczenie przeciążeniowe układów generujących do 6800 Nm (standard),
  • wysoka odporność na zużycie, długa żywotność i czas eksploatacji okładzin ciernych,
  • powierzchnie ocynkowane z pasywacją,
  • możliwość zmiany czy też nastawy odpowiedniej wartości momentu obrotowego po montażu,

  • otwory gotowe wg ISO tolerancja H7, rowek na wpust wg DIN 6885/1 – tolerancja JS9,
  • zabezpieczenie nakrętki nastawczej w 12 różnych położeniach za pomocą śrub,
  • elementy składowe wykonane z wysokojakościowej stali,
  • wykonanie z kołem łańcuchowym,
  • okładzina wykonana z materiału nierdzewnego i bez azbestu, do pracy na sucho,
  • elementy sprzęgła wykonane ze stali ze stali, z dużym współczynnikiem bezpieczeństwa.

Wykonania sprzęgieł Ruflex

RUFLEX® standard

  • sprzęgło przeciążeniowe z wysokiej jakości materiałów,
  • przenoszony moment obrotowy do 6800 Nm,
  • duża wytrzymałość i żywotność okładzin ciernych,
  • powierzchnie metalowe ocynkowane i chromowana,
  • stosowane w rozwiązaniach transportu bliskiego,
  • maszynach pakujących,
  • przemyśle tekstylnym,
  • z reduktorami i motoreduktorami.

RUFLEX® z kołem łańcuchowym

  • sprzęgło przeciążeniowe z zamontowanym kołem łańcuchowym,
  • możliwość wstępnego ustawienia momentu wg życzenia klienta,
  • krótki czas dostawy (dla standardowych kół łańcuchowych),
  • możliwość zamówienia niestandardowych kół łańcuchowych.

RUFLEX® ze sprzęgłem ROTEX®

  • elastyczne sprzęgło przeciążeniowe do połączeń wał – wał,
  • szeroki zakres zastosowań dzięki dużemu wyborowi łączników elastycznych,
  • reduktory i motoreduktory,
  • pompy wysokiej jakości,
  • maszyny drukarskie.

RUFLEX® ze sprzęgłem BoWex®

  • sprzęgło przeciążeniowe do połączeń wał – wał,
  • niski koszt sprzęgła,
  • łatwy montaż wzdłuż osi wałów,
  • możliwość kompensacji dużych odchyłek dzięki zaletom sprzęgła BoWex,
  • do zastosowania przy niskich prędkościach.

Syntex

Zasada działania sprzęgła SYNTEX, polega na bezluzowym przenoszeniu momentu obrotowego za pośrednictwem kształtowej sprężyny talerzowej.

SYNTEX – bezluzowe sprzęgło przeciążeniowe

Budowa i działanie:

Sprzęgło SYNTEX jest wstępnie ustawione podczas produkcji. Jeżeli nie otrzymamy żadnych innych informacji, ani specjalnych wymagań to moment obrotowy zostanie nastawiony standardowo na około 70% wartości maksymalnego momentu obrotowego.

Moment obrotowy jest przenoszony za pomocą kulek i sprężyny talerzowej. Dzięki sile pochodzącej od wstępnego naprężenia sprężyny talerzowej, kulki są wciskane w odpowiednie otwory (gniazda kulek).

Za pośrednictwem nakrętki nastawczej, można odpowiednio nastawić moment obrotowy przeciążenia według podziałki na pierścieniu włączającym, wykonanym z tworzywa sztucznego.

Należy wykonać:

  • zabezpieczyć piastę przed ewentualnym obrotem (unieruchomić),
  • poluzować śrubę ustalającą nakrętki nastawczej,
  • należy zwrócić uwagę na punkt odniesienia (barwny znak na piaście),
  • przekręcanie nakrętko nastawczej kluczem hakowy w kierunku zgodnym z ruchem obrotu wskazówek zegara, zwiększa moment przeciążenia natomiast w kierunku przeciwnym, zmniejsza go,
  • po nastawieniu żądanej wartości momentu zazębienia, ponownie unieruchomić (zablokować) nakrętkę nastawczą, poprzez dokręcenie śruby ustalającej. 

Wykonanie niesynchroniczne DK

Po przekroczeniu nastawionego momentu obrotowego, następuje względne przesunięcie po między stroną napędzającą a napędzaną. Przenoszony moment spada do małej wartości szczątkowej.

Kulki wychodzą z odpowiednich wgłębień w sprężynie talerzowej. Po usunięciu przeciążenia, kulki mogą ponownie wejść i pozostać we wgłębieniach sprężyny talerzowej.

Wykonanie synchroniczne SK

Po przekroczeniu nastawionego momentu obrotowego, następuje względne przesunięcie między stroną napędzającą a napędzaną. Przenoszony moment spada do małej wartości szczątkowej.

Kulki wychodzą z odpowiednich wgłębień w sprężynie talerzowej. Po usunięciu przeciążenia, z powodu specjalnego podziału zagłębień, kulki mogą ponownie wejść i pozostać we wgłębieniach sprężyny talerzowej dopiero po 360º. Strona napędowa i napędzająca są zawsze w tym samym, wzajemnym położeniu (możliwe jest również inne położenie zasprzęglania, np. 180º).

Podsumowując:

  • SYNTEX standard sprzęgło przeciążeniowe do 400 Nm,
  • wykonanie kołnierzowe,
  • łatwe do zamontowania w urządzeniu,
  • dostępne jako niesynchroniczne i synchroniczne,
  • możliwa zmiana momentu obrotowego po zamontowaniu,

  • otwory gotowe wg ISO – tolerancja H7, rowek na wpust wg DIN 6885/1 – tolerancja JS9,
  • dostępne w wykonaniu zaciskowym na wał,
  • zastosowanie w maszynach pakujących, maszyny włókiennicze,
  • zredukowana liczba elementów i koszty.

Wykonania sprzęgieł Syntex

SYNTEX® standard

  • sprzęgło bezpieczeństwa do 400 Nm,
  • bezluzowe i sztywne,
  • dostępne w wykonaniu niesynchronicznym i synchronicznym,
  • do ochrony wysokiej jakości napędów,
  • obrabiarek,
  • napędów liniowych.

SYNTEX® z kołem łańcuchowym

  • sprzęgło bezpieczeństwa z kołem łańcuchowym,
  • na życzenie z ustawionym momentem,
  • redukcja kosztów i liczby części,
  • krótkie terminy dostaw dla standardowych kół łańcuchowych,
  • dostępne również dla napędów pasowych.

SYNTEX® z kołem pasowym

  • sprzęgło bezpieczeństwa z kołem pasowym,
  • na życzenie z ustawionym momentem,
  • redukcja kosztów i liczby części.

SYNTEX® ze sprzęgłem ROTEX® GS

  • sprzęgło bezpieczeństwa do połączeń wału z wałem
  • w połączeniu z bezluzowym sprzęgłem ROTEX GS
  • elastyczność i kompensacja odchyłek dzięki połączeniu ze sprzęgłem ROTEX
  • dostępne różne twardości łączników

KTR-SI

Sprzęgło przeciążeniowe do dużych momentów obrotowych:

  • zabezpieczenie przeciążeniowe do 8200 Nm momentu obrotowego,
  • wykonanie synchroniczne, niesynchroniczne (w tych samych wymiarach, gabarytach),
  • redukcja pików momentu obrotowego,
  • duża dokładność zadziałania nawet po długim okresie użytkowania czy też eksploatacji,
  • odłączenia napędu przy przeciążeniu,
  • automatycznie ponowna gotowość do pracy,
  • różne rozwiązania konstrukcyjne, dla większości napędów,
  • łatwy montaż i nastawa momentu obrotowego,
  • bezobsługowe,
  • niewrażliwe na oleje i smary,
  • wysoka trwałość, dzięki wysokojakościowym materiałom,
  • bezluzowe połączenia wał – piasta.

Przy przeciążeniu, elementy blokujące (kulki lub rolki) wychodzą z gniazd i następuje względne wzajemne przesunięcie strony napędowej i napędzanej. Zapobiega to ewentualnym szkodom za sprawą przeciążenia.

Pierścień przesuwny wykonuje przy tym ruch poosiowy, w wyniku czego zostaje zaktywowany wyłącznik krańcowy bądź czujnik zbliżeniowy. Uzyskany sygnał, może być wykorzystany do funkcji sterowniczej lub wyłączenia napędu.

Zaleca się, aby przy ponownym uruchomieniu elektrycznie zmostkować wyłącznik lub czujnik. 

Wykonania sprzęgieł KTR SI

KTR SI® typ FT

  • sprzęgło przeciążeniowe do 13000 Nm,
  • dostępne wykonania: kulkowe, wałeczkowe – synchroniczne, bezpieczne,
  • do zastosowań o podwyższonych wymaganiach.

KTR SI® Compact

  • bezluzowe, skrętnie sztywne sprzęgło przeciążeniowe,
  • specjalna charakterystyka sprężyny,
  • wykonanie synchroniczne i niesynchroniczne,
  • w połączeniu ze sprzęgłem ROTEX GS,
  • bezluzowe połączenie wał-piasta.

KTR SI® typ KT

  • sprzęgło przeciążeniowe do 13000 Nm,
  • dostępne wykonania: kulkowe, wałeczkowe – synchroniczne, bezpieczne,
  • z krótką piastą,
  • do zastosowań o podwyższonych wymaganiach,
  • w szczególności do napędów łańcuchowych.

KTR SI® typ LT

  • sprzęgło przeciążeniowe do 13000 Nm,
  • dostępne wykonania: kulkowe, wałeczkowe – synchroniczne, bezpieczne,
  • do zastosowań o podwyższonych wymaganiach,
  • w szczególności do napędów z kołami wielopasowymi.

KTR SI® z ROTEX®

  • sprzęgło przeciążeniowe do 13000 Nm (do połączeń wał – wał),
  • dostępne wykonania: kulkowe, wałeczkowe – synchroniczne, bezpieczne,
  • w połączeniu ze sprzęgłem elastycznym ROTEX,
  • dostępne różne twardości łącznika.

Odnajdź katalog

Wyszukiwarka katalogów

Online

Sklep internetowy

Sprawdź naszą ofertę w sklepie online, znajdziesz tu ponad 50 tys. produktów.

Odwiedź nasz sklep internetowy
B2B

Platforma B2B

Jesteś stałym klientem?
Zaloguj się do platformy B2B.

Zaloguj się Platformy B2B