Przekładnie

Przekładnie walcowo-stożkowe

Posiadają oś wyjściową ułożoną pod kątem prostym do silnika napędzającego. Oferowane reduktory walcowo stożkowe mogą posiadać na wyjściu zarówno wał pełny jak i drążony.

Cechują się wysoką sprawnością oraz wysokimi momentami wyjściowymi.

Reduktory zostały zaprojektowane tak aby maksymalnie zminimalizować hałas powstający podczas pracy.

Podobnie jak przekładnie walcowe – płaskie reduktory walcowo-stożkowe bardzo dobrze współpracują się z napędzanymi układami.

Przekładnie ślimakowe

Motoreduktory ślimakowe są jednostopniowymi niezwykle lekkimi, kompaktowymi przekładniami z reguły o wysokich przełożeniach i niskich momentach wyjściowych.

Sprawność tego typu przekładni jest zdecydowanie niższa w stosunku do przekładni walcowych.

Znalazły zastosowanie we wszystkim w prostych aplikacjach napędowych gdzie decydujący wpływ ma oszczędność miejsca i elastyczność w konfiguracji opcji urządzenia oraz metoda jego sposobu montażu.

Przekładnie walcowo-płaskie

Przekładnie walcowe – płaskie  tworzą modyfikację przekładni walcowych. W ich konstrukcji szczególnej uwagę poddano oszczędność miejsca zabudowy oraz masy reduktora.

W zakresie przekładni walcowo – płaskich oferujemy przekładnie dwu i trójstopniowe.

Przekładnie tego typu mogą posiadać na wyjściu nie tylko wał pełny jak w przypadku wyżej wymienionych przekładni walcowych prostych ale również tuleje drążoną.

Sposób zabudowy reduktora walcowego płaskiego pozwala na maksymalną współpracę przekładni z napędzaną maszyną.

Takie rozwiązanie eliminuje dodatkowe elementy przenoszące napęd  w postaci sprzęgieł, koła pasowych lub łańcuchowych itp. 

Dzięki takim rozwiązaniom konstrukcyjnym układ napędowy staje się bardziej niezawodny i efektywny.

Przekładnie walcowe

W zakresie zastosowania przekładni walcowych firma PREMA oferuje przekładnie jedno, dwu i trójstopniowe, będące idealnym rozwiązaniem realizującym optymalne połączenie wysokiego momentu, mocy oraz niezawodności i długiej żywotności.

Przekładnie walcowe proste cechują się położeniem wału, wał wyjściowy jest równolegle usytułowany w stosunku do wału napędowego silnika.

W reduktorach tego typu, na wyjściu, stosowany  jest tylko wał pełny, dlatego też niekiedy niezbędne jest zastosowanie dodatkowych elementów przenoszących siłę napędową na obciążenie jak np. w postaci sprzęgieł. 

Przekładnie walcowo-ślimakowe

Interesującą propozycją spośród rodziny reduktorów jest przekładnia walcowo-ślimakowa.

Jest to jednostka kątowa konstrukcyjnie podobna do przekładni stożkowo-walcowych jednak znacznie ekonomiczniejsza cenowo.

Sprawność tego typu przekładni jest zdecydowanie wyższa w porównaniu z standardowymi przekładniami, czysto ślimakowymi.

Zaletą tego typu przekładni  jest również bardzo cicha praca oraz małe gabaryty.

Za sprawą kombinacji stopnia walcowego z ślimakowym w małej obudowie uzyskano stosunkowo duże przełożenia.

Przekładnia znalazła zastosowanie wszędzie tam gdzie wymagane jest duże przełożenie, cicha praca, a jednocześnie przenoszone momenty nie są zbyt wysokie.

Odnajdź katalog

Wyszukiwarka katalogów

Online

Sklep internetowy

Sprawdź naszą ofertę w sklepie online, znajdziesz tu ponad 50 tys. produktów.

Odwiedź nasz sklep internetowy
B2B

Platforma B2B

Jesteś stałym klientem?
Zaloguj się do platformy B2B.

Zaloguj się Platformy B2B