Przekładnie walcowo-stożkowe
Posiadają oś wyjściową ułożoną pod kątem prostym do silnika napędzającego. Oferowane reduktory walcowo stożkowe mogą posiadać na wyjściu zarówno wał pełny jak i drążony.
Cechują się wysoką sprawnością oraz wysokimi momentami wyjściowymi.
Reduktory zostały zaprojektowane tak aby maksymalnie zminimalizować hałas powstający podczas pracy.
Podobnie jak przekładnie walcowe – płaskie reduktory walcowo-stożkowe bardzo dobrze współpracują się z napędzanymi układami.
Przekładnie ślimakowe
Motoreduktory ślimakowe są jednostopniowymi niezwykle lekkimi, kompaktowymi przekładniami z reguły o wysokich przełożeniach i niskich momentach wyjściowych.
Sprawność tego typu przekładni jest zdecydowanie niższa w stosunku do przekładni walcowych.
Znalazły zastosowanie we wszystkim w prostych aplikacjach napędowych gdzie decydujący wpływ ma oszczędność miejsca i elastyczność w konfiguracji opcji urządzenia oraz metoda jego sposobu montażu.
Przekładnie walcowo-płaskie
Przekładnie walcowe – płaskie tworzą modyfikację przekładni walcowych. W ich konstrukcji szczególnej uwagę poddano oszczędność miejsca zabudowy oraz masy reduktora.
W zakresie przekładni walcowo – płaskich oferujemy przekładnie dwu i trójstopniowe.
Przekładnie tego typu mogą posiadać na wyjściu nie tylko wał pełny jak w przypadku wyżej wymienionych przekładni walcowych prostych ale również tuleje drążoną.
Sposób zabudowy reduktora walcowego płaskiego pozwala na maksymalną współpracę przekładni z napędzaną maszyną.
Takie rozwiązanie eliminuje dodatkowe elementy przenoszące napęd w postaci sprzęgieł, koła pasowych lub łańcuchowych itp.
Dzięki takim rozwiązaniom konstrukcyjnym układ napędowy staje się bardziej niezawodny i efektywny.
Przekładnie walcowe
W zakresie zastosowania przekładni walcowych firma PREMA oferuje przekładnie jedno, dwu i trójstopniowe, będące idealnym rozwiązaniem realizującym optymalne połączenie wysokiego momentu, mocy oraz niezawodności i długiej żywotności.
Przekładnie walcowe proste cechują się położeniem wału, wał wyjściowy jest równolegle usytułowany w stosunku do wału napędowego silnika.
W reduktorach tego typu, na wyjściu, stosowany jest tylko wał pełny, dlatego też niekiedy niezbędne jest zastosowanie dodatkowych elementów przenoszących siłę napędową na obciążenie jak np. w postaci sprzęgieł.
Przekładnie walcowo-ślimakowe
Interesującą propozycją spośród rodziny reduktorów jest przekładnia walcowo-ślimakowa.
Jest to jednostka kątowa konstrukcyjnie podobna do przekładni stożkowo-walcowych jednak znacznie ekonomiczniejsza cenowo.
Sprawność tego typu przekładni jest zdecydowanie wyższa w porównaniu z standardowymi przekładniami, czysto ślimakowymi.
Zaletą tego typu przekładni jest również bardzo cicha praca oraz małe gabaryty.
Za sprawą kombinacji stopnia walcowego z ślimakowym w małej obudowie uzyskano stosunkowo duże przełożenia.
Przekładnia znalazła zastosowanie wszędzie tam gdzie wymagane jest duże przełożenie, cicha praca, a jednocześnie przenoszone momenty nie są zbyt wysokie.