CLAMPEX
Pierścienie rozprężno-zaciskowe
- Połączenie bez wpustu.
- Oszczędność wykorzystania materiału do produkcji pierścieni za sprawą mniejszych średnic wałów i piast.
- Możliwość łatwego montażu oraz demontażu bez wykorzystania dodatkowych narzędzi.
- Znalazły zastosowanie w napędach charakteryzującymi się dużymi zmiennymi obciążeniami takich jak przyspieszenie i hamowanie.
- Realizują trwałe połączenia nie powodując ścinania wpustów, kłów bądź sworzni.
- Idealne rozwiązanie w napędach posiadających duże prędkości obrotowe.
- Odporność na zanieczyszczenia i zabrudzenia.
- Wielokrotność montażu.
- Zabezpieczenie w postaci poślizgu.
- Mały współczynnik spiętrzenia naprężeń na wale.
- Pokrycie powłoką antykorozyjną i kwasoodporną stwarza możliwości zastosowań w przemyśle spożywczym, budowie statków i przemyśle chemicznym.
- Uproszczone procesy technologiczno-produkcyjne.
- Rozwiązania idealne w produkcji nowoczesnych napędów.
- Wysokie wartości przenoszonych obciążeń.
- Zastosowania do wałów drążonych: KTR 100, KTR 125, KTR 150.
- Wykonania nie samocentrujące, konieczność odrębnego osiowania łączonych elementów.
- KTR 150 wymaga dodatkowych elementów zabudowy.
- Wykonania samocentrujące: KTR 200, KTR 201, KTR 203, KTR 206.
- KTR 201, 206 z kołnierzami – montaż bez przesunięcia osiowego.
- Wykonania samocentrujące: KTR 105, KTR 250, KTR 400, KTR 700.
- KTR 250 dla małej różnicy średnic wału i piasty.
- KTR 400 do bardzo dużych obciążeń.