Wąskoprofilowe typu XPZ, XPA, XPB, XPC
Ze względu na stale rosnące ceny usług serwisowych i energii, przedsiębiorstwa coraz mocniej poszukują możliwości poprawy efektywności działania i ograniczenia kosztów operacyjnych.
Duży potencjał takich oszczędności tkwi w zminimalizowaniu strat w układach przekazywania mocy.
Budowa
- Podstawowy pas jest zbudowany z nowo opracowanej mieszanki gumowej wytrzymałej na działanie żrących chemikaliów (kwasów i zasad), ozonu, ultrafioletu i wysokich temperatur oraz na starzenie. Pas nie ulega samozapłonowi się przy wzroście temperatury, nawet w skutek dużego poślizgu.
- Specjalne włókna wtopione w mieszankę gwarantują podwyższoną odporność na ścieranie oraz zużycie.
- Wyjątkowe oparcie dla kordu usytułowane w warstwie pod nim, uzyskane za sprawą poprzecznego ułożenia włókien, co bezpośrednio zwiększa wzdłużną elastyczność całego pasa oraz sztywność poprzeczną.
- Specjalny karbowany profil o zoptymalizowanej geometrii zapewniają idealną stabilność pasa.
- Precyzyjnie oszlifowane ściany boczne gwarantują równomierne przyleganie pasa do kół pasowych.
- Część rozciągliwa jest założona z bardzo wytrzymałych, nisko rozciągliwych poliestrowych kordów zatopionych w nowo opracowanej warstwie przyczepnej. Warstwa ta gwarantuje niezwykle silne połączenie między rozciągliwymi kordami a materiałem umieszczonym pod nimi.
- Niespotykana elastyczność zapewnia doskonałe reagowanie na odwrotne siły zginające w przypadku stosowania górnych kół pasowych pośrednich.
- Antystatyczny (zgodnie z normą ISO 1813) i dzięki temu może być stosowany w warunkach opisanych w dyrektywie 94/9/EC – ATEX.
Wąskoprofilowe typu SPZ, SPA, SPB, SPC
Obok owijanego, wąskoprofilowego pasa klinowego istnieje również karbowana odmiana tego typu pasa. Wąskoprofilowe pasy klinowe karbowane gwarantują większą moc wszędzie tam, gdzie od aplikacji wymaga się dużych prędkości, dużych przełożeń oraz kół pasowych o małej średnicy, oferując znaczną przewagę w stosunku do pasów klinowych o klasycznym profilu.
Znalazł zastosowania we wszystkich napędach przemysłowych, wykorzystujących wąskoprofilowe pasy klinowe, pracujących pod dużym obciążeniem.
Wąskoprofilowy typu SP karbowany:
- Karbowany profil pasa redukuje i równomiernie rozkłada naprężenia termiczne i zginające, co znacząco obniża poziom hałasu.
- Precyzyjnie oszlifowane proste ściany boczne powodują równomierne prowadzenie pasa oraz jego właściwe dopasowanie do rowków w kołach pasowych.
- Możliwość stosowania zewnętrznych napinaczy.
- Rozciągliwe kordy „Flex-bonded” są wulkanizowane jako jeden element, co zwiększa wytrzymałość pasa na siły rozciągające i zginające, obciążenia zmęczeniowe oraz uderzeniowe.
- Zastosowanie mieszanki elastomerowej chroni pas przed działaniem wysokiej temperatury, ozonem i światłem słonecznym.
- Pas nie zapala się pod wpływem wzrostu temperatury, nawet w przypadku dużego poślizgu.
- Antystatyczny (zgodnie z normą ISO 1813) i dzięki temu może być stosowany w warunkach opisanych w dyrektywie 94/9/EC – ATEX.
Wąskoprofilowy typu SP:
- Wypukła góra, wklęsłe boki oraz zaokrąglone rogi gwarantują jednolity rozkład obciążenia i równomierny kontakt z boczną powierzchnią koła pasowego, zapewniając doskonałe funkcjonowanie pasa co wpływa na zmniejszenie zużycia koła pasowego.
- Odporna na olej i ciepło powłoka Flex-Weave® chroni rdzeń pasa przed trudnymi warunkami zewnętrznymi.
- Wulkanizowane rozciągliwe kordy „Flex-bonded” gwarantują znakomitą odporność na siły rozciągające i zginające oraz obciążenia uderzeniowe i zmęczeniowe.
- Antystatyczny (zgodnie z normą ISO 1813) i dzięki temu może być stosowany w warunkach opisanych w dyrektywie 94/9/EC – ATEX.
Normalnoprofilowe typ Z, A, B, C, D
Pas klinowy owijany o klasycznym profilu jest stosowany i znany od dawna. Słynie z niezawodności w zastosowaniach przemysłowych i w rolnictwie. Wypukła góra pasa gwarantuje wyjątkową wytrzymałość, dzięki czemu zapobiega się wyoblaniu i zniekształceniu części rozciągliwej. Kordy są odpowiednio wyrównane, co bezpośrednio wpływa na równomierne rozłożenie obciążenia między każdym z nich.
Budowa
- Wypukła góra, wklęsłe boki oraz zaokrąglone rogi gwarantują jednolity rozkład obciążenia i równomierny kontakt z boczną powierzchnią koła pasowego, zapewniając doskonałe funkcjonowanie pasa co wpływa na zmniejszenie zużycia koła pasowego.
- Odporna na olej i ciepło powłoka Flex-Weave® chroni rdzeń pasa przed trudnymi warunkami zewnętrznymi.
- Wulkanizowane rozciągliwe kordy „Flex-bonded” gwarantują znakomitą odporność na siły rozciągające i zginające oraz obciążenia uderzeniowe i zmęczeniowe.
- Pas nie zapala się pod wpływem wzrostu temperatury, nawet w przypadku dużego poślizgu.
- Antystatyczny (zgodnie z normą ISO 1813) i dzięki temu może być stosowany w warunkach opisanych w dyrektywie 94/9/EC – ATEX.