Zapisz się na nasz Newsletter

x


g -





Oferta

Tuleje, nakrętki, podkładki

Sprawdź katalogi

Tuleje wciągane i wciskane oraz nakrętki i elementy zabezpieczające są częściami przynależnymi do łożysk (współpracującymi z łożyskami).

Tuleje wciągane

Tuleje wciągane stosowane są do mocowania łożysk z otworem stożkowym na czopie walcowym. Umożliwiają zabudowę łożysk zarówno na wale gładkim, jak i na wale z odsadzeniem.

Tuleje wciągane dostarczane są w komplecie z nakrętką i elementem zabezpieczającym.

W przypadku mniejszych łożysk elementem takim jest podkładka zabezpieczająca, a w przypadku większych blaszka zabezpieczająca.

Tuleje są rozcięte co zapewnia dopasowanie się do średnicy czopa wału. Zbieżność tulei wynosi 1:12. Produkowane są tuleje do wałów metrycznych i calowych.

Dla ułatwienia montażu i demontażu tuleje o większych średnicach otworu produkowane są w wykonaniu do montażu i demontażu metodą hydrauliczną. Tuleje takie mają kanał olejowy i rowek rozprowadzający olej na powierzchni zewnętrznej tulei. Olej wtłoczony pod ciśnieniem tworzy między powierzchniami pasowanymi film olejowy znacznie zmniejszający siłę potrzebną do zamontowania łożyska. W standardowym wykonaniu kanał olejowy umieszczony jest od strony gwintu.

Tuleje wciskane

Tuleje wciskane stosowane są do mocowania łożysk z otworem stożkowym na czopie walcowym. Umożliwiają zabudowę łożysk zarówno na wale gładkim, jak i na wale z odsadzeniem.

Tuleja jest wciskana w otwór łożyska, które powinno być oparte o odsadzenie na wale lub w przypadku wałów gładkich o element zamocowany na wale.

Tuleje są rozcięte co zapewnia dopasowanie się do średnicy czopa wału. Zbieżność tulei wynosi 1:12, z wyjątkiem tulei przeznaczonych do montażu łożysk baryłkowych serii 240 i 241, które mają zbieżność 1:30.

Dla ułatwienia montażu i demontażu tuleje o większych średnicach otworu produkowane są w wykonaniu do montażu i demontażu metodą hydrauliczną. Tuleje takie mają kanały olejowe oraz rowki rozprowadzający olej na powierzchni zewnętrznej i powierzchni otworu tulei. Olej wtłoczony pod ciśnieniem tworzy między powierzchniami pasowanymi film olejowy znacznie zmniejszający siłę potrzebną do zamontowania łożyska. W standardowym wykonaniu kanały olejowe umieszczone są od strony gwintu.

Nakrętki łożyskowe

Nakrętki łożyskowe są stosowane do mocowania łożysk na wale, do montażu łożysk na czopach stożkowych oraz do demontażu łożysk z tulei wciskanych. Mogą również służyć do mocowania innych elementów maszyn. Do wymiaru 40 nakrętki wykonywane są z gwintem metrycznym drobnozwojnym, a od wymiaru 41 z gwintem metrycznym trapezowym.

Nakrętki łożyskowe mają na obwodzie odpowiednio cztery lub osiem wycięć do w przyłożenia klucza hakowego lub udarowego w trakcie dokręcania.

Do zabezpieczenia nakrętek przed poluzowaniem stosowne są podkładki zabezpieczające i blaszki zabezpieczające.

Oprócz wspomnianych stosowane są również inne systemy blokownia nakrętek np. wkręty i kolki zabezpieczające.

Podkładki zabezpieczające (zębate)

Podkładki zabezpieczające zębate są prostymi i pewnymi elementami mocującymi. Podkładka wchodzi w wycięcie tulei (rowek na wale), a po zagięciu ząbka na wysokości odpowiedniego wycięcia na obwodzie nakrętki zabezpiecza ją prze obrotem.

Blaszki zabezpieczające (kształtowe)

Blaszki zabezpieczające kształtowe mocowane są do nakrętki za pomocą śruby. Blaszka wchodzi w wycięcie tulei (rowek na wale) zabezpieczając ją przed obrotem.

Partnerzy

  • SKF Authorised Distributor
  • Fenner Drives
  • GGB
  • Gates
  • JTEKT
  • KTR
  • WD-40
  • Loctite
  • LBC
  • Renold
  • Sanok
  • Theroson
  • ZKL
  • ZVL Auto
  • Accor
  • Bosch Rexroth
  • Henkel
  • INA
  • Kinex
  • NSK
  • CPP Prema Kielce
  • TIMKEN
  • ZWWG
  • Revo Seals
  • EUROLL
  • HIWIN
  • SMC
  • PBF
  • KLUBER LUBRICATION
  • PONAR Silesia
  • DAB Pumps

Korzystamy z plików cookie w celu zagwarantowania maksymalnej wygody podczas przeglądania naszej witryny.

Zamknij