Zapisz się na nasz Newsletter

x


g -





Oferta

Łożyska walcowe

  • Łożyska walcowe

    Łożyska walcowe produkowane są jako jednorzędowe, dwurzędowe oraz wielorzędowe.

    Łożyska walcowe jednorzędowe

    Łożyska walcowe

    Łożyska walcowe jednorzędowe produkowane są w różnych odmianach różniących się miedzy sobą usytuowaniem obrzeży na pierścieniach. Najczęściej występujące typy:

    • NU - pierścień zewnętrzny z dwoma obrzeżami, pierścień wewnętrzny bez obrzeży,
    • N - pierścień zewnętrzny bez obrzeży, pierścień wewnętrzny z dwoma obrzeżami,
    • NJ - pierścień zewnętrzny z dwoma obrzeżami, pierścień wewnętrzny z jednym obrzeżem,
    • NF - pierścień zewnętrzny z jednym obrzeżem, pierścień wewnętrzny z dwoma obrzeżami,
    • NUP - pierścień zewnętrzny z dwoma obrzeżami, pierścień wewnętrzny z jednym obrzeżem oraz pierścień boczny,
    • RNU - typ NU bez pierścienia wewnętrznego,
    • RN - typ N bez pierścienia zewnętrznego.

    Typy NU i N umożliwiają wewnątrz łożyska, w określonych granicach, przesuw wzdłużny wału względem oprawy w obu kierunkach i stosowane są jako łożyska swobodne.

    Typy NJ i NF mogą przenosić obciążenia osiowe działające w jednym kierunku i stosowane są jako łożyska ustalające wzdłużnie wał w jednym kierunku.

    Typ NUP oraz typ NJ z dodatkowym pierścieniem kątowym HJ mogą przenosić obciążenia osiowe działające w obu kierunkach i stosowane są jako łożyska ustalające wzdłużnie wał w obu kierunkach.

    Łożyska walcowe mogą przenosić znaczne obciążenia promieniowe i mogą pracować z dużymi prędkościami obrotowymi. Pierścienie łożysk walcowych mają zdolność do wychylenia kątowego ograniczoną do kilku minut.

    Standardowe łożyska zastępowane są sukcesywnie łożyskami o podwyższonej nośności (konstrukcja E). Pierścienie obu odmian są niezamienne.

    Łożyska walcowe jednorzędowe precyzyjne

    Łożyska serii N 10 z otworem stożkowym o zbieżności 1:12 (oznaczenie K) produkowane są standardowo w klasie dokładności SP i z luzem wewnętrznym promieniowym C1. Na zamówienie mogą być wykonane w wyższej klasie dokładności UP lub z luzami innymi niż C1.

    Łożyska walcowe jednorzędowe z pełną z pełną liczbą wałeczków

    Łożyska walcowe bez koszyka mogą przenosić bardzo duże obciążenia promieniowe i obciążenia osiowe działające w jednym kierunku. Jednakże ze względu na brak koszyka pracują ze znacznie mniejszymi prędkościami obrotowymi niż łożyska walcowe z koszykami.

    Łożyska walcowe jednorzędowe izolowane elektrycznie

    Do maszyn elektrycznych produkowane są łożyska typu NU z powłoką izolacyjną zapobiegającą przepływowi prądu elektrycznego przez łożysko. 

    Sprawdź katalogi

    Łożyska walcowe dwurzędowe

    Łożyska walcowe dwurzędowe precyzyjne

    Łożyska walcowe dwurzędowe precyzyjne produkowane są w seriach NN 30 i NNU 49 z otworem walcowym i otworem stożkowym o zbieżności 1:12 (oznaczenie K).

    W łożysku NN 30 wałeczki są prowadzone między stałymi obrzeżami na pierścieniu wewnętrznym, pierścień zewnętrzny nie ma obrzeży.

    W łożysku NNU 49 wałeczki są prowadzone między stałymi obrzeżami na pierścieniu zewnętrznym, pierścień wewnętrzny nie ma obrzeży.

    Łożyska te nie przenoszą obciążeń osiowych i stosowane są jako łożyska swobodne.

    Produkowane są standardowo w klasie dokładności SP i z luzem wewnętrznym promieniowym C1. Na zamówienie mogą być wykonane w wyższej klasie dokładności UP lub z luzami innymi niż C1.

    Łożyska walcowe dwurzędowe z pełną liczbą wałeczków

    Łożyska walcowe dwurzędowe bez koszyka dzięki największej możliwej ilość wałeczków nadają się do przenoszenia bardzo dużych obciążeń promieniowych. Nie mogą natomiast pracować z równie dużymi prędkościami jak łożyska z koszykami. Łożyska te produkowane są w następujących wykonaniach:

    • łożyska nie przenoszące obciążeń osiowych,
    • łożyska przenoszące obciążenia osiowe działające w jednym kierunku,
    • łożyska przenoszące obciążenia osiowe działające w obu kierunkach.

    Odmianą ostatniego z wymienionych łożysk jest łożysko zaprojektowane do zbloczy, dwustronnie uszczelnione, posiadające na pierścieniu zewnętrznym dwa rowki na pierścienie osadcze.

    Wszystkie wymienione typy łożysk są nierozłączne oraz mają rowek obwodowy i trzy otwory smarowe na pierścieniu zewnętrznym.

    Łożyska walcowe wielorzędowe

    Typowymi przykładami są łożyska walcowe czterorzędowe i łożyska walcowe sześciorzędowe stosowane głównie w przemyśle hutniczym.

    Łożysk walcowe czterorzędowe produkowane są w zakresie średnic otworów 115 mm – 950 mm a ich wymiary nie są znormalizowane.

    Łożysk walcowe sześciorzędowe produkowane są w seriach NNU 69 i NNU 60, w zakresie średnic otworów 100 mm – 460 mm.

  • Łożyska walcowe wzdłużne

    Łożysko walcowe wzdłużne

    Łożyska walcowe wzdłużne przeznaczone są do łożyskowań przenoszących duże obciążenia osiowe, także udarowe. Nie przenoszą obciążeń promieniowych. W łożyskowaniach nie jest dopuszczalna żadna możliwość wystąpienia niewspółosiowości wału w stosunku do powierzchni osadzenia łożyska w oprawie.

    Łożyska walcowe wzdłużne jednokierunkowe

    Łożyska walcowe wzdłużne jednokierunkowe przenoszą obciążenia osiowe działające w jednym kierunku.

    Łożysko składa się ze:

    • złożenia walcowego wzdłużnego K,
    • pierścienia wewnętrznego WS (osadzanego na wale),
    • pierścienia zewnętrznego GS (osadzanego w oprawie).

    W przypadku gdy powierzchnie oporowe na wale i w oprawie nie są zahartowane i kiedy nie występują specjalne wymagania dotyczące dokładności obrotu, zamiast pierścieni WS i GS mogą być zastosowany podkładki AS. Podkładki AS wycinane są z hartowanej blachy sprężynowej a ich grubość wynosi 1mm.

    Złożenie walcowe wzdłużne może pracować bez pierścieni bezpośrednio na powierzchniach oporowych węzła łożyskowego, jeżeli powierzchnie te będą zahartowane i oszlifowane. Takie rozwiązanie pozwala na znaczne zmniejszeni wymiarów łożyskowania.

    Łożyska walcowe wzdłużne dwukierunkowe

    Łożyska walcowe wzdłużne dwukierunkowe przenoszą obciążenia osiowe działające w obu kierunkach/

    Łożysko składa się ze:

    • dwóch złożeń walcowych wzdłużnych K,
    • dwóch pierścieni wewnętrznych WS albo dwóch pierścieni zewnętrznych GS,
    • pierścienia pośredniego ZS osadzonego odpowiednio na wale albo w oprawie.

Partnerzy

  • SKF Authorised Distributor
  • Fenner Drives
  • GGB
  • Gates
  • JTEKT
  • KTR
  • WD-40
  • Loctite
  • LBC
  • Renold
  • Sanok
  • Theroson
  • ZKL
  • ZVL Auto
  • Accor
  • Bosch Rexroth
  • Henkel
  • INA
  • Kinex
  • NSK
  • CPP Prema Kielce
  • TIMKEN
  • ZWWG
  • Revo Seals
  • EUROLL
  • HIWIN
  • SMC
  • PBF
  • KLUBER LUBRICATION
  • PONAR Silesia
  • DAB Pumps

Korzystamy z plików cookie w celu zagwarantowania maksymalnej wygody podczas przeglądania naszej witryny.

Zamknij